Monday, October 26, 2009

Oh Mazidahku Sayang

Oh Mazidah..
Mazidah mmg tak sayang kat abang..
Sampai hati Mazidah buat abang mcm ni..
Di kala abang sedang berdepan dengan masalah kemiskinan sejagat..
Di kala hari panas terik akibat pemanasan global
Di kala abang tengah cuba untuk menjalani kehidupan normal..

Oh Mazidah..
Mazidah mmg tak sayang kat abang..
Tak cukupkah kasih sayang yang abang curahkan selama ni..
Abang puji Mazidah depan kawan2..
Abang belai2 Mazidah sebelum abang pegi keje..
Abang bawak Mazidah pegi jalan2..

Oh Mazidah..
Beza umur kite cuma 2 tahun..
Tapi cinta tak kenal semua tu..
Biarpun rupa Mazidah tak secantik mana..
Tapi Mazidah tetap di hati abang..
Sebab bukan rupa paras jadi ukuran..

Oh Mazidah..
Abang sedar..
2 3 menjak ni abang kurang bagi perhatian kat Mazidah..
Bukan abang tak sayang..
Tapi Mazidah kene paham..
Abang banyak komitmen..
Abang banyak keje..
Abang banyak aktiviti..
Tapi abang tetap bawak Mazidah ke mana2 kan..

Oh Mazidah..
Abang faham Mazidah penat..
Abang usung die ke hulu ke hilir..
Mazidah mengadu sakit tapi abang buat tak tau..
Bukan abang tak sayang tapi abang tak mampu..
Abang mintak tunggu sampai hujung bulan jek..
Ternyata Mazidah tidak sabar..

Oh Mazidah..
Sampai hati Mazidah buat macam nih..
Mazidah memang tak sayang abang..
Tapi abang akur..
Segalanya sudah terlambat..
Kini hati dan poket abang hancur..
Apa boleh buat..





Oh Mazidah..


Lagu tema hari ini




Aku Cinta Kau dan Dia - The Rock feat Ahmad Dhani


Hancur hatiku, mengenang dikau
Menjadi keping-keping, setelah kau pergi
Tinggalkan kasih sayang,
yang pernah singgah diantara kita
Masihkah ada, sayang itu

Memang salahku, yang tak pernah bisa
Meninggalkan dirinya, ‘tuk bersama kamu
Walau ‘tuk terus bersama,
‘kan ada hati, yang ‘kan terluka
Dan ku tahu, kau tak mau

Sekali lagi maafkanlah,
karena aku, cinta kau dan dia
Maafkanlah, ku tak bisa,
tinggalkan dirinya

Mungkin tak mungkin, ‘tuk terus bersama
Jalani semua cinta, yang telah dijalani
Tapi bila itu yang,kau pikir
yang terbaik untukmu
Bahagiaku, untuk dirimu

Simpan sisa-sisa, cerita cinta berdua
Walau tak tercipta, cerita cinta berdua


notakaki : sajak ini ditujukan buat Mazidah yang kini berada di worksyop untuk menjalani pembedahan organ yang besar..good luck ye sayang (rabak poket gua)

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails