Friday, August 28, 2009

hari pertama..

ehem..berdebar2 hatiku mengetuk papan kekunci ni..kali pertama menaip blog..ni semua gara2 racun basta 15 gred C tahap berbahaya sumbangan encik amir fazel yang beria2 mempengaruhiku agar mempunyai sebuah blog..trend muda mudi katenye..demi melayan kerenah beliau aku pun termakan racun tersebut dan hidupku kini dalam keracunan..dunia memang umpama racun..

aku bukan lah seorang penulis dan penaip yang baik..jika mana2 cikgu sekolah yang membaca catatan ni aku pasti banyak la tanda dari pen merah dan markah yang diberi tentu2 tak mencukupi untuk dapat 3 bintang pun..tapi siapa peduli..ade ke orang peduli kalau kutipan derma kat masjid setiap hari Jumaat tak pernah mencecah RM458..ade ke orang peduli kalau pemuzik buta di Chow Kit memainkan lagu Iron Maiden..ade ke orang peduli kalau Tajudin sebenarnye seorang sukarelawan di Zoo Taiping..walhal Tajudin tu siapa pun orang tak peduli..ade orang peduli ke!!

selesai mukadimah..

hari ini lemau..org putih kate lemau tu masuk angin..tak tau la angin tu skarang berada kat mane yg pasti aku rase lemau..mata separa tebukak..atau separa tertutup..urat2 belakang leher sekejap tegang sekejap kendur..susah betul urat2 ni nak buat keputusan sama ada nak kendur atau nak tegang..kaki dan tangan rasa lenguh..kesimpulannya aku mengantuk..terima kasih buat amir dan diyana yg melayan aku dalam misi menghabiskan duit smalam..terima kasih juga kepada tokei DVD haram yang tau2 je aku ade duit..terpaksa aku beli DVD untuk menghias rak yang kosong..aktiviti semalam membuatkan aku lemau..tak sabar nak pulang ke pangkuan bantal tercinta..

lagu tema hari ini..



Butterfingers – Mati Hidup Kembali
Jalan raya terlampau sunyi
Untuk ku terus bermimpi
Mataku belum mengantuk lagi
Bawa ke mana sahaja kupergi
Tunjukkan ku bulan gerhana
Tiada siapa nak kujumpa
Pendirian tiada kusangka
Tak mengapa oh tak mengapa
Chorus:
Malam semalam gundah gulana
Hari ini hari mulia
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali
Bawakan kuhilang dari ingatan
Hari ini sehingga esok
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali
Agar sepenuh dengan pendirian
Kucapai sebelah tangan
Sebalik awan ada cahaya
Bercahayalah selamanya
Daku tertawa seorang diri
Darah yang mengalir terhenti
Fikiranku melayang-layang
Tiada siapa yang perasan
notakaki : band kegemaran ketika kanak2 dlu..
komenku tentang lagu ni..penulis lirik ni pasti tgh stone dapur lantas lirik2 tu terpampang dlm otaknye...iskk..tak baik tuduh orang mcm tuh..

2 comments:

  1. siape diana dlm cite u ni?? dia perabiskan duit u ker?

    ReplyDelete
  2. diyana dlm cite ni ade lah kekasih hatiku..yang membawa cahaya dan kegembiraan ke dlm hidupku..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails